Brev:
Maden driller igen ...
30. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Maden driller igen ...
Hej Helen.
Anabell er nu 7½ mdr, men maden driller lidt igen.
Hun er begyndt at få af vores mad efter sundhedsplejerskens råd, da hun under ingen omstændigheder vil spise mos. Hun elsker at spise af vores mad, hvis hun må sidde med den i hånden, alt glider ned kød, grøntsager, pasta, rugbrød hvis hun selv må sidde med det i hånden. Hvis jeg moser det og giver hende det vil hun ikke have det. Problemet er bare at hun ikke får så meget ned jo, da meget bliver spyttet ud når hun får et stykke af og vi har derfor indtil videre givet hende hendes risgrød bagefter for at være sikker på at hun er mæt.
Nu har hun så lige været syg og hoster stadig lidt, men nu vil hun ikke have sin havregrød om morgnen og heller ikke sin risgrød i løbet af dagen, hun sidder dog meget glad og gnasker i vores mad og vi mætter hende så med modermælkserstatning, men er det ok?
Vores døgn ser således ud.
5-6 stykker 200 ml mme
7.00 op
7.30 havregrød men vil ikke have det
8.00 100 ml mme
8.15 lur
10.30 op
10.45 forskellig frugt i stykker og vand af kop
12.00 rugbrød med lidt pålæg og grøntsager i hånden.
14.00 100 ml mme
14.15 lur
15.30 op
16.00 frugt i hånden i igen
18.30 aftensmad med os
19.30 -20.00 200 ml mme
22.00 mme
Vi prøver som sagt gerne med risgrød efter et måltid med vores mad, men hun vil ikke have det. Det mælk hun får tidlig morgen, der er hun meget sulten.
Er det okay madmæssigt?
Med venlig hilsen
Charlotte